Reklamation

Sofabutikken ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Som udgangspunkt vil reklamationer udbedres ved reparation eller udskiftning af reservedel. I enkelte tilfælde kan det vurderes, at det ikke er muligt at reparere eller udskifte en reservedel, og i så fald vil Sofabutikken står for afhentning og fragt på samme vilkår som ved levering. Dvs varen afhentes fra kantsten / gadeplan. Efter Sofabutikken har gennemgået varen  vil du blive underrettet herom, og såfremt reklamationen er berettiget refunderer vi det fulde beløb af købsprisen eller ombytter varen. Dette foregår efter aftale med dig.

For at kunne behandle din reklamation, skal vi have dit ordrenummer. Det er dit ansvar som kunde at kunne oplyse dette. Vi behandler ikke reklamationer uden originalt ordrenummer eller faktura.

Hvis du ønsker at indgive reklamation skal du: udfylde en reklamations formular som du finder længere nede på siden.

Skulle reklamationen foretages efter udløb af reklamationsrettens 24 måneder, afvises denne uden yderligere begrundelse.

Vores produkter kræver en løbende vedligeholdelse. Udføres regelmæssig pleje og vedligeholdelse ikke, kan dette have betydning for reklamationsretten og produktets levetid. Skriv til os for gode tips og råd herom.

Transportstof

Transportstof er et tyndt stykke stof som er monteret under sofaerne, hvis funktion er ,at beskytte sofaen for støv og skidt under transporten og lagerhold. Dette stof er en del af sofaens emballage, og kan nemt gå i stykker under transporten. Der vil derfor ofte opleves huller eller revner heri. Stoffet kan nemt klippes af sofaen og har ingen funktion når sofaen først er udpakket. Der kan ikke oprettes en reklamations på baggrund af fejl, huller eller lign. i transportstof.

Opret reklamation

Venligst udfyld formularen

Dette finder du på din ordrebekræftelse
//
Hvornår blev din ordre leveret?
For at din reklamation går hurtigst muligt, beder vi om en grundig beskrivelse af fejl eller mangler.

Vedhæft 3-5 billeder

Nærbilleder af fejlen samt billeder af hele produktet
Vedhæft fil
Vedhæft fil
Vedhæft fil
Vedhæft fil
Vedhæft fil
Vi har som forhandler ret til at udbedre fejlen på produktet, og derfor er dette felt kun vejledende

Når din reklamation er modtaget modtager du automatisk en mail bekræftelse.

Vi svarer på din reklamation inden for 3 hverdage.