Forbehold

Sofabutikken Aps er 100% onlinebaseret møbelvirksomhed. CVR: 39752573

Enhver tvist mellem dig som kunde, og Sofabutikken ApS, er underlagt dansk købelov. Sofabutikken ApS vil til enhver tid bestræbe sig på, at løse et eventuelt problem mellem dig som kunde, og Sofabutikken Aps. Af lovmæssige grunde skal vi oplyse dig om dine klagemuligheder. Læs mere på forbrug.dk eller besøge Center for Klage Løsning, Nævnes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på Sofabutikken.dk. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal.

Alle vores viste priser på hjemmesiden er inkl. dansk moms og andre afgifter. Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris for købet.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom. Der kan ikke forventes kompensation ved forsinkelser, restordre eller udsolgte varer.

Bestilling

På https:/sofabutikken.dk/ kan du kun bestille varer via vores webshop. Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på webshoppen. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din tidligere ordrebekræftelse, kan du kontakte kundeservice.

Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse pr mail. Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 2 timer, bør du kontakte kundeservice. Du vil modtage en ny mail, samme dag som din ordre er afsendt.

Når du handler med Sofabutikken.dk indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en ny kopi af din ordrebekræftelse bedes du kontakte kundeservice.

Kundeservice

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte Sofabutikkens kundeservice på +45 71969870 eller via vores kontaktformular som du finder på vores hjemmeside.

Online betaling

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge. Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt. Der betales via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Dette betyder at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående. Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger der er opgivet, er sande. Vi kan til enhver tid nedskrive det betalte beløb – hvis f.eks. et produkt er udsolgt, eller ikke ønskes alligevel. Dette foregår altid efter kontakt med dig. Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi aldrig forhøje det godkendte beløb.

Vi tilbyder flere mulige betalingsmetoder. Vi accepterer følgende korttyper: Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro

Ordren betales som udgangspunkt i forbindelse med afsendelse eller afhentning af varen. Ved betaling på debet- og kreditkort reserveres et beløb svarende til ordrens total, på din konto. I forbindelse med levering ophæves reservationen, og beløbet hæves på dit kort.

Prismatch

Sofabutikken har prismatch på alle produkter. Varen som der ønskes prismatch på, skal være 100% identisk med vores vare for, at kunne betragtes som berettiget til prismatch. Ved brug af prismatch skal du indsende dokumentation i form at et billede og oplyse hvilken butik eller online butik, varen er set, til en billigere pris.

Ved prismatch tages højde for den pågældende konkurrents eventuelle leverings pris.

Prismatchen gælder endvidere kun konkurrenters normalpriser, og ikke tilbud mm.

Levering

Vi har gratis fragt på alle vores ordre og derfor er det vigtigste, at du ved hvad det indebærer.

Ved levering bruger vi et eksternt fragtfirma. Leveringen har et interval mellem 8-21. Levering sker til gadeplan / kantsten.

Levering til kantsten/gadeplan

  • Dine varer leveres til kantsten/gadeplan
  • Du modtager en advis fra fragtfirmaet via telefon eller e-mail, når din ordre er booket til levering
  • Chaufføren kontakter dig inden ankomst på leverings dagen

Følgende er IKKE inkluderet i levering til kantsten/gadeplan

  • Ind- og opbæring
  • Montering af ben på sofa
  • Bortskaffelse af gammel sofa/emballage

Dit ansvar ved levering til kantsten/gadeplan

  • Du skal være til at træffe på det oplyste telefonnummer
  • Du skal informere chaufføren hvis der forhold som kan påvirke leveringen. Eksempelvis svært fremkommelige veje, sommerhusområde, begrænset adgang til vej, mv
  • Afbestilling af en aftalt levering skal ske senest kl. 12.00 dagen inden levering. Hvis der afbestilles senere vil der blive opkrævet et leveringsgebyr på 499,- for en ny levering
  • Er du ikke hjemme til at modtage dine varer på den aftalte leveringsdato, så kan der bookes en genlevering. Der vil blive opkrævet et leveringsgebyr på 499,- for en ny levering
  • Vores møbler er forsvarligt indpakket i plast og evt. papkasse. Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, opfordrer vi stærkt til, at du kvittere på fragtbrevet, at modtagelsen er sket med forbehold for skader på indholdet
  • Skader bør noteres på chaufførens fragtbrevet

Levering med ind- og opbæring

  • Vi tilbyder ikke levering med ind- og opbæring. Dette kan evt. aftales med fragtfirmaet. Vær opmærksom på at aftaler og betaling omkring dette, foregår direkte med fragtfirmaet
  • Sofabutikken kan ikke stilles til ansvar for aftaler og leveringer, som inkluderer “levering med op- og indbæring”

Forsendelse til udlandet (inkl. Bornholm og Færøerne) og ikke brofaste øer

Sofabutikken leverer ikke varer til Bornholm, Færøerne og ikke brofaste øer.

Ved ønske om levering uden for Sofabutikkens normale leverings områder, kan dette ske via eksterne transportvirksomheder. Dette skal man som kunde selv stå for.

Det med småt

Skulle fragtfirmaet være nødsaget til at aflyse en tur grundet Særlige Omstændigheder, som ikke kunne have været undgået, selv hvis alle rimelige foranstaltninger var blevet truffet, vil du ikke være berettiget til kompensation. Fragtfirmaet vil give besked hurtigst muligt, samt ombooke din levering.

Med ‘Særlige Omstændigheder’ menes: Situationer, hvor en begivenhed selv ikke med alle rimelige foranstaltninger kunne have været undgået. Særligt i tilfælde af meteorologiske forhold, der er uforenelige med den pågældende leveringsrute og sikkerhedsrisici.

Forventet ankomst af varer

På lager: Dine møbler er på lager, og du kan forvente, at de bliver leveret hurtigst muligt. Fragtfirmaet kontakter dig 30 min inden levering. Leveringer har et interval i tidsrummet kl. 8-21.

Leveringstid 2-4 uger: Dine møbler er produceret og på vej mod Danmark

Leveringstid 4-8 uger: Dine møbler er ved at blive produceret

Ved bestilling af flere varer, kontakter vi dig når sidste vare er på lager.

Fortrydelsesret

Når du handler hos os har du 30 dages returret.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os skriftlig besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal udfylde en fortrydelsesformular, som skal sendes retur med varen. Formularen finder du nederst på siden.

Du kan ikke fortryde købet ved, at nægte, at modtage varen uden at give os besked herom inden, at varen er afsendt.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Der er to måder som er mulige for returnering.

  • Du kan selv arrangere og betale for, at varen returneres, og det er dig, der hæfter ved eventuelt opståede skader under transporten
  • Sofabutikken kan arrangere returnering af varen. Ved returnering gennem Sofabutikken, er der et fast beløb på 799,- inkl. moms. Dette beløb bliver fratrukket beløbet som skal refunderes til dig

Det skal returneres til:

Fønix transport og logistik Aps

Adresse: Gunnar Clausens vej 26 c
Postnummer og by: 8260 Viby j

Danmark

Det skal returneres i tidsrummet kl. 8-16

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må dog ikke tage den i brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, uafhængigt af varens handelsmæssige værdi.

Ved manglende eller beskadiget original emballage kan det betyde, at varen forringes i værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Ansvarsfraskrivelse

Sofabutikken er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab, som følge af, at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes købers handling eller forhold som ligger udenfor Sofabutikken ApS kontrol. Det er eksempelvis: krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.

Sofabutikken.dk forbeholder sig retten til at ændre og opdatere de gældende regler og betingelser for denne website.

Garanti

Sofabutikken ApS afgiver ikke selvstændig garanti på ordre.

Reklamationsret

Sofabutikken ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Som udgangspunkt vil reklamationer udbedres ved reparation eller udskiftning af reservedel. I enkelte tilfælde kan det vurderes, at det ikke er muligt at reparere eller udskifte en reservedel. Efter Sofabutikken har gennemgået varen vil du blive underrettet herom, og såfremt reklamationen er berettiget refundere vi det fulde beløb af købsprisen eller ombytter varen. Dette foregår efter aftale med dig.

For at kunne behandle din reklamation, skal vi have dit ordrenummer. Det er dit ansvar som kunde at kunne oplyse dette. Vi behandler ikke reklamationer uden originalt ordrenummer eller faktura.

Hvis du ønsker at indgive reklamation skal du: udfylde en reklamationsformular som du finder under reklamation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Skulle reklamationen foretages efter udløb af reklamationsrettens 24 måneder, afvises denne uden yderligere begrundelse.

Vores produkter kræver en løbende vedligeholdelse. Udføres regelmæssig pleje og vedligeholdelse ikke, kan dette have betydning for reklamationsretten og produktets levetid. Skriv til os for gode tips og råd herom.

Transportstof

Transportstof er et tyndt stykke stof som er monteret under sofaerne, hvis funktion er, at beskytte sofaen for støv og skidt under transporten og lagerhold. Dette stof er en del af sofaens emballage, og kan nemt gå i stykker under transporten. Der vil derfor ofte opleves huller eller revner heri. Stoffet kan nemt klippes af sofaen og har ingen funktion når sofaen først er udpakket. Der kan ikke oprettes en reklamations på baggrund af fejl, huller eller lign. i transportstof.

Klage

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os, at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnets Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, efternavn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Sofabutikken ApS og opbevares i henhold til lovgivningen, hvorefter oplysningerne slettes. 

Den dataansvarlige hos sofabutikken.dk er sofabutikken ApS.
Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os ved at anvende kontaktformularen, som forefindes under kundeservice.

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre. Disse registreres kun i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger, såfremt dette ønskes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcist hvilke oplysninger der indsamles, og hvorfor. Ledelsen og de ansatte hos Sofabutikken, har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Som registreret hos Sofabutikken.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed, rettes til Sofabutikken.dk via kundeservice. Du kan skrive til os ved at anvende kontaktformularen, som forefindes under kundeservice eller ringe til kundeservice.
//Sidst opdateret d. 28/7-19

Cookies

På Sofabutikken.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan dette gøres, afhænger af din browser.